Tevini ekipi oddelkov Consumer Solutions in Global Customer Insights si prizadevata preučiti, ali povezane naprave lahko izboljšajo zdravje in občutek nadzora nad boleznijo. Rezultat je bila prva zdravstvena študija, povezana z bolniki z MS, in načrt za bodoče naložbe v digitalno zdravje.

Ekipa je izbrala tri tehnologije: pametno uro za beleženje aktivnosti, sistem za beleženje spanca, ki meri trajanje in kakovost spanca ter pametno tehtnico za beleženje sprememb telesne mase in telesne sestave.

Pristop je razkril nekaj nepričakovanih informacij. Zaradi načina zasnove študije so lahko udeleženci medsebojno komunicirali. Eden od članov ekipe je povedal naslednje: »Pojavil se je občutek za krepitev skupnosti, kjer bi si ljudje med seboj pomagali. Med ljudmi, ki se niso nikoli srečali in so živeli v različnih delih države, so se začeli tkati pristni odnosi. Bilo jih je fascinantno opazovati.«

Prepoznavanje pravih partnerjev

Tradicionalno bi tovrstno raziskavo izvedli kot klinično preskušanje, toda ekipa je vedela, da bodo stroški tega znašali več milijonov dolarjev in zgolj postopek vključevanja udeležencev bi trajal več mesecev. Družba Teva se je odločila za tržni pristop, pri katerem je raziskovala splošno uporabnost naprav pri točno določeni populaciji bolnikov.

Prepoznavanje zunanje stranke, ki bi bila enako angažirana kot globalna ekipa, je bila odločilnega pomena. Teva je razvila odnos z ekipo podjetja Withings (zdaj v lasti družbe Nokia), ki ji je pomagala pri napravah in analitični obdelavi zbranih podatkov, ter ekipo iz podjetja C Space Health, ki je uspela pridobiti udeležence in pomagati povečati stopnjo angažiranosti.

Sodelovanje z ekipo podjetja C Space Health je bilo zelo fleksibilno. Na zahtevo ekipe družbe Teva so za udeležence ustvarili portal spletne skupnosti. To je ekipi omogočilo raziskovanje konteksta podatkov, ki so jih zbrali, s čimer je bilo zagotovljeno, da se bodo iz študije lahko v prihodnje učili. Izvedli so tudi podroben načrt učenja, ki temelji na rednih dejavnostih in anketah, da bi jim pomagali razumeti izkušnje ljudi s pametnimi napravami, vključno z njihovim mnenjem o tem, kaj je vplivalo na to, da je bil njihov dan v življenju z MS »dober« ali »slab«, in njihovim splošnim občutkom glede dobrega počutja.

Koristi objektivnih podatkov

Po petih mesecih sodelovanja udeleženci v študiji delijo svoje mnenje. Družba Teva je na koncu od bolnikov slišala, da se jim zdi, kot da imajo večji pregled nad svojo boleznijo, saj so jim bili na voljo objektivni podatki, ki jih običajno nikoli ne bi videli.

Študija je družbi Teva razkrila dragocene vpoglede v priložnosti, ki jih ponujajo digitalno zdravje in druge intervencije brez zdravil, slednje pa utira pot bodočim naložbam in raziskavam.

Ekipa Teva je na primer izvedela, da se običajno sledilne naprave za vadbo namestijo na zapestje, osebe z MS pa imajo pogosto težave z ravnotežjem, zato jih morda na sprehodu za roko vodi zakonec. V tem primeru njihova roka ne zamahne, zato sledilnik ne šteje korakov. Jasno je, da je treba nosljive naprave, oblikovane za to populacijo bolnikov, bolje prilagoditi.

Boljše počutje za bolnike

Izvedena raziskava bo zagotovila informacije za bodoče rešitve globalne ekipe za zdravila za MS. Prav tako je odkrila informacije, ki bi lahko bile pomembne za številne druge kronične bolezni, za katere družba Teva zagotavlja podporo. Večja pobuda pomaga ljudem na poti k boljšemu počutju.

 NPS-ALL-NP-00015 MAJ 2018